Breshkll Logon

Somente dúvidas e exclarecimentos baseados em regra (ou o mais proximo disso) sobre cartas de Campeões Psiônicos.

Moderators: LUCAL, aberway

Re: Breshkll Logon

Postby LUCAL » Tue Jun 07, 2011 11:04 am

imagine eu tiro o herald do kra no poço, ai o kra vai dizer que o poder de i munidade fica até o final do turno???? sem noção isso
Presidente da Liga BSW de Spellfire
Campeão Nacional 2006
e-mail: luizclaudiomelo@gmail.com / Skype: lucalbsw

Tenha seu negócio online com o investimento de apenas R$ 10,00
http://www.fidenetwork.com.br/site/opor ... resentacao
LUCAL
Administrador
Administrador

Postby Lucius » Tue Jun 07, 2011 11:11 am

Eu mantenho o exemplo do Horned Society x Ouro preto. Acho que vai ter que permancer com level canibalizado, devido a decisão da questão dos reinos.
Percebem como uma ação defini outras. Foi por isso que levantei estas questões dos reinos e ninguém analizou como eu e naquele tópico foram unânimes, agora terão que confrontar suas opiniões. :lol:
Lucius - Lucio Branger
Rio do Sul - SC
lucius.avatar@gmail.com
Lucius
Psiônico
Psiônico

Postby mr_diaz » Tue Jun 07, 2011 1:54 pm

Acho mais sensato levar essa questão para a próxima reunião do conselho, haja vista a necessidade de elaboração de uma regra geral para os casos onde a carta que produz um efeito saia de jogo.
Vitor Dutra
Moderador do Fórum BSW
vitor.dutra02@gmail.com

Vitor Dutra
Forum BSW Moderator
vitor.dutra02@gmail.com
mr_diaz

Postby Lucius » Tue Jun 07, 2011 2:53 pm

Concordo com o Vitor, acho que deve-se criar uma regra geral para essa situação. Já digo que sou a favor de no momento em que a carta sair seu efeito se dispersar.
Last edited by Lucius on Tue Jun 07, 2011 4:09 pm, edited 1 time in total.
Lucius - Lucio Branger
Rio do Sul - SC
lucius.avatar@gmail.com
Lucius
Psiônico
Psiônico

Postby mr_diaz » Tue Jun 07, 2011 3:59 pm

É o mais lógico e o mais fácil, Lúcio. Apoiado!
Vitor Dutra
Moderador do Fórum BSW
vitor.dutra02@gmail.com

Vitor Dutra
Forum BSW Moderator
vitor.dutra02@gmail.com
mr_diaz

Postby Rikus » Thu Aug 30, 2012 7:03 pm

Rafael Heller Heck wrote:agora que vem uma pergunta interesante:

estava eu duelando via skayp com um camarada, ele me ataca com celestial emperor, eu defendo com brescall logan sem poder, como estou perdendo eu adiciono taksissis helm power, retirando o poder do avatar, canibalizando o seu level, passando a frente dele, ele adiciona um item mágico, e me ultrapassa em level, eu jogo um molecular rearrangement e discarto tudo!!! a questão é ele o celestial emperor volta a ter as imunidades, todavia eu ja canibalizei o level dele anteriormente quando portava o item, no dia meu adversário disse que eu deveria perder os leveis canibalizados, pois não portava o item, seguindo a lógica do tribal mesmo perdendo o taksis helm, eu fico ou não com meus leveis canibalizados?

cuidado com a resposta rsssss

Senhores,

mais uma questão (e nesta espero não estar falando bobagens). Celestial Emperor é o avatar imune ao poder de campeões, mas esta imunidade não seriam apenas para poderes que o afetassem (como o pode de 'Living Scroll', 408, 2nd). Afinal apesar do nome canibalizar, o poder é defensivo.

Atenciosamente,

Rikus
Q se dane!
Rikus
Mago
Mago

Postby Fabiano Pereira » Mon Aug 05, 2013 3:51 pm

Sobre a pergunta acima. O Ceslestia fica imune mesmo sendo o poder do Breshkll defensivo.
Fabiano Pereira
Ladino
Ladino

Postby Literate » Tue Aug 06, 2013 1:16 am

Pois é, parece estranho, mas o poder do Breshkll funciona normalmente contra o Avatar.
Literate
Mago
Mago

Postby Fabiano Pereira » Wed Aug 07, 2013 12:35 am

Olá amigo desculpa a insistencia. Mas o que sustenta essa afirmação? Já que o Celestial é imune a poder de campeão (o que me parece o caso) e de aliado (no caso dele ser jogado como aliado em uma batalha). Obrigado
Fabiano Pereira
Ladino
Ladino

Postby Literate » Wed Aug 07, 2013 1:13 am

Immunities
A champion whose special ability grants him immunity to any card is immune only to the offensive powers of that particular card unless a defensive immunity is noted. For most cards, this is a simple matter of glancing at the card’s notation (Off/Def) and making the necessary adjustment to the battle.
Artifacts (and some magical items and other cards) complicate matters by granting their attached champion immunity or special movement power in addition to the card’s other special powers. In these instances, any level bonus gained from the item is lost, but the special movement power and immunity remains. In short, if the power or ability only affects the attached champion, it is not negated by an opposing champion’s immunity.
A champion’s immunities are always active, regardless of the order in which cards activate (detailed above). This applies to all cards that are in play, but not to cards that are in Limbo, the Abyss, or the hand. A champion immune to offensive magical items is always immune to such items, regardless of whether attacking, defending, or sitting in his pool.

Immunity: Spellfire cards with an immunity cannot be affected by a specific type of card or card effect. This includes levels and powers of such cards. Cards immune to offensive spells are immune to both wizard and cleric spells; cards immune to psionics are immune to offensive psionic power cards, and the offensive psionic special powers of champions, etc. Unless otherwise specified on the card, an immunity never applies to defensive cards.

Breshkll Logon
This champion's special psionic power is defensive in nature, and can be negated by a Dispel Psionics (17/RR Chase) spell.
Breshkll's special psionic power of cannibalize makes his base level of 4 deceptive. Once engaged in a round of battle, he can add his opponent's current total level to his own at any time during the combat This works well against high level champions.
Using Breshkll's power causes him to be discarded. Hence, it is best not to attach magical items or artifactstohim, since they'll be lost.
Breshkll can also be played from the hand or pool as an ally into another battle. His power is unchanged. No matter how you use him, Brwhkll's still a champion. He can't be pulled into a battle with the Staff of Conjuring (105/3rd), even when used as an ally. Breshkll can still use psionic power cards when used as an ally.

The Celestial Emperor
You need only discard a single dragon, so long as it's adjusted level is 15 or greater, to bring the Celestial Emperor into play. This only is dragons from play, so allies can only be used if they stay in the pool (such as with Azalin [RV-82]). One of only 3 printed champions immune to Gib Kcir [RR-16], when this champion is combined with The Winner's Cape [4th-520] it is extremely difficult to discard. Being immune to offensive spells (cleric and wizard) and the special powers of allies makes this card very tough, well worth the avatar restriction. Note however, that the Celestial Emperor is immune the special powers of champions and allies, not to their icon level. This means that if he is in play when the Poor Oriental Lord [DU-c19] is played, the Celestial Emperor can still play first edition cards, though the Emperor can't be played if the POL is in play first. It is still possible to defeat this champion in combat through sheer adjusted level, your opponent just has to get at least 23 for this to happen when you are attacking. When your dragons (The Celestial Emperor included) attack, you get to choose which champions defend from among those in the opposing player's pool. The Celestial Emperor may not choose a realm champion to defend. So long as the opposing player has champions in his pool that have not yet been involved in the current battle, he may not play any champions from his hand to defend. Once the pool has been exhausted, he may then play champions from the hand. The opposing player may choose not to defend his attacked realm at any time, therefore saving his champions for better uses. Needless to say, the Celestial Emperor is powerful card. If played in a deck filled with flying dragons, your opponents will be hard pressed to keep many realms face up. To complete the already staggering immunities of this champion try to attach The Winner's Cape [4th-520] and Pearl Pegasus [DU-70]. The Celestial Emperor cannot be played if you already have another avatar in your pool, and once he is played you may not play another avatar while he remains in your pool. This is rarely a problem, given the high levels of avatars.

O que ocorre é o seguinte: apesar do termo "canibalizar" aparecer no poder do Breshkll Logon, ele na verdade utiliza o nível corrente do oponente como base para ajustar o seu próprio nível. Dessa maneira o Breshkll não afeta diretamente o oponente, mas lhe atribui um ganho em níveis. Além disso, seu poder é marcado como defensivo, o que permite que seu poder funcione também contra campeões que estejam imunes a "psionic powers".
Conforme as referencias que eu postei, a imunidade funciona contra cartas ofensivas (a menos que uma imunidade a cartas defensivas seja observada) ou cartas que atinjam diretamente o campeão imune (no caso de cartas sem marcações de off/def). Mais uma vez, no caso do Breshkll, ele não só não afeta o oponente diretamente como tem em seu poder a marcação "def".
Literate
Mago
Mago

PreviousNext

Return to Psiônicos - Campeões [Psionics Champions]