Dragon Slayer

Somente dúvidas e exclarecimentos baseados em regra (ou o mais proximo disso) sobre cartas de Eventos

Moderators: LUCAL, aberway

Dragon Slayer

Postby diogonsantos » Sun Jun 15, 2014 4:11 pm

Olá pessoal.

No jogo recente surgiu uma dúvida sobre a carta Dragon Slayer (ART-51/100)
All dragons in combat or in pools are immediately discarded.

Ficamos na dúvida se o jogador que joga esse evento deve escolher se descarta os dragões em combate ou os dragões na mesa. Isso pelo fato de ter o "ou". Eu achei que se tivesse escrito "e" seria os dois casos.

Abraços
diogonsantos
Monstro
Monstro

Re: Dragon Slayer

Postby Literate » Sat Jun 21, 2014 6:21 am

Texto do Guide

This event is deadly to dragon champions. Cards such as Calm (400/3rd), Limited Wish (43/FR), Intercession (48/RR), and others able to cancel harmful events are a drag- on's only defense against this event. This event does not affect draconian allies from the DKACONLANCE booster set.
This event affects drag- ons in all pools or those involved in a round of combat. This event does not affect dragon champions that are in Limbo.
If a dragon is involved in battle when this event is played, the dragon champion is instantly dis- carded (unless the event is countered) and the battle is over. If the dragon was attacking,thedefender would draw a spoils of victory because the cham- pion was discarded during a round of combat.

Como alguém que sempre gostou de jogar com decks de dragão, eu tenho que dizer que essa maltida carta afeta 100% dos dragões, seja em combate ou no pool. O texto utiliza o "ou" no sentido de alternância e não no sentido de exclusão.
Literate
Mago
Mago

Re: Dragon Slayer

Postby diogonsantos » Mon Jun 23, 2014 1:56 pm

Literate wrote:Texto do Guide

This event is deadly to dragon champions. Cards such as Calm (400/3rd), Limited Wish (43/FR), Intercession (48/RR), and others able to cancel harmful events are a drag- on's only defense against this event. This event does not affect draconian allies from the DKACONLANCE booster set.
This event affects drag- ons in all pools or those involved in a round of combat. This event does not affect dragon champions that are in Limbo.
If a dragon is involved in battle when this event is played, the dragon champion is instantly dis- carded (unless the event is countered) and the battle is over. If the dragon was attacking,thedefender would draw a spoils of victory because the cham- pion was discarded during a round of combat.

Como alguém que sempre gostou de jogar com decks de dragão, eu tenho que dizer que essa maltida carta afeta 100% dos dragões, seja em combate ou no pool. O texto utiliza o "ou" no sentido de alternância e não no sentido de exclusão.

Valeu pelo esclarecimento.
Putz também estou no mesmo caso que você, Literate. Gosto de jogar com dragões no deck rs.
diogonsantos
Monstro
Monstro

Return to Eventos [Events]